13.09.2023r.
Temat: Jak napisać opowiadanie inspirowane mitem lub przypowieścią?
Podręcznik s. 33-40
Cele:
1. Wyszukuję w tekście potrzebne informacje
2. Interpretuję obraz
3. Wzbogacam swoje słownictwo
4. Stosuję odpowiednie znaki interpunkcyjne
5. Tworzę wypowiedzi, stosując różne formy
6. Dokonuję interpretacji głosowej tworzonego tekstu
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Zapoznaj się ze sketchnotką:
2. Zapoznanie z tekstem ze s. 33–34. (Jak napisać opowiadanie inspirowane mitem lub przypowieścią?):
a. Przypomnienie z klasy szóstej:
3. Głośne odczytanie przykładowego opowiadania inspirowanego mitem i analiza komponentów tekstu wyszczególnionych na marginesie. (Dar ognia, s. 35–36)
4. Udzielenie odpowiedzi na pytania związane z tekstem Dar ognia. (ćw. 1., s. 36)
5. Ułożenie monologu prezentującego punkt widzenia trenera. (ćw. 2., s. 36)
6. Głośne odczytanie przykładowego opowiadania inspirowanego przypowieścią i analiza komponentów tekstu podanych na marginesie. (Pomocne dłonie, s. 37–38)
7. Ustalenie punktów wspólnych dla tekstu Pomocne dłonie oraz przypowieści o miłosiernym Samarytaninie. (ćw. 3., s. 38)
8. Ułożenie dialogu na wskazany temat. (ćw. 4., s. 38)
9. Przekształcenie fragmentu opowiadania z wykorzystaniem narracji pierwszoosobowej lub trzecioosobowej. (ćw. 5., s. 39)
10. Poprawienie tekstu w taki sposób, aby lepiej się go czytało. (ćw. 6., s. 39)
11. Przeredagowanie tekstu w celu uniknięcia powtórzeń. (ćw. 7., s. 39)
12. Zredagowanie opisu przeżyć wewnętrznych z perspektywy osoby żegnającej Ikara. (ćw. 8., s. 39)
13. Zapisanie monologu, który mogłaby wygłosić postać z przypowieści. (ćw. 9., s. 40)
14. Tworzenie opisu sytuacji o Orfeuszu przeniesionym do współczesnego miasta (ćw. 12., s. 40)
15. Zadanie pracy domowej – do wyboru jedno z podanych ćwiczeń. (ćw. 10. lub 11., s. 40)
😍 to już wszystko na dzisiaj! Do zobaczenia na następnej lekcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz