wtorek, 3 października 2023

 4.10.2023r. 


Temat: Weź byka za rogi. Pisownia "nie" z imiesłowami.


Podręcznik s. 55-56

Ćwiczenia do języka polskiego s. 73-74


Cele: 

1. Rozróżniam imiesłowy przymiotnikowe i przysłówkowe 

2. Wzbogacam słownictwo, szukając znaczeń wyrazów obcego pochodzenia

3. Rozpoznaję błędy językowe 

4. W praktyce korzystam z zasad pisowni nie z imiesłowami 


1. Aktywne wprowadzenie (Na rozgrzewkę). 

2. Samodzielne sformułowanie zasad dotyczących pisowni partykuły nie z imiesłowami. (Nowa wiadomość, s. 55 i 56) 

3. Zamiana wyrażeń na imiesłowy przymiotnikowe i poprawne ich zapisywanie. (ćw. 1., s. 55) 

4. Tworzenie imiesłowów przymiotnikowych od podanych czasowników. (ćw. 2., s. 55) 

5. Omówienie przypadków rozdzielnego zapisu nie z imiesłowami przymiotnikowymi (ćw. 4., s. 55) 

6. Układanie dialogów z użyciem imiesłowów przymiotnikowych i przysłówkowych. (ćw. 5., s. 56) 

7. Uzupełnianie zdań imiesłowami przysłówkowymi. (ćw. 6. i 7., s. 56) 

8. Utrwalanie poprawnej pisowni partykuły nie z imiesłowami przymiotnikowymi i przysłówkowymi. (ćw. 8., s. 56):

        a. Milczące dyktando: uczniowie klaszczą jeden raz, słysząc wyraz, który z partykułą "nie" pisze się łącznie, a dwa razy – gdy dane słowo należałoby zapisać oddzielnie.


9. Czas na ćwiczenia: "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 73-74, ćw. 1, 2, 4, 6

10. Aktywne zakończenie:

        a. Sprawdź się: https://wordwall.net/pl/resource/23450274/polski/pisownia-nie-z-imies%c5%82owami


😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...