4.10.2023r.
Temat: Weź byka za rogi. Pisownia "nie" z imiesłowami.
Podręcznik s. 55-56
Ćwiczenia do języka polskiego s. 73-74
Cele:
1. Rozróżniam imiesłowy przymiotnikowe i przysłówkowe
2. Wzbogacam słownictwo, szukając znaczeń wyrazów obcego pochodzenia
3. Rozpoznaję błędy językowe
4. W praktyce korzystam z zasad pisowni nie z imiesłowami
1. Aktywne wprowadzenie (Na rozgrzewkę).
2. Samodzielne sformułowanie zasad dotyczących pisowni partykuły nie z imiesłowami. (Nowa wiadomość, s. 55 i 56)
3. Zamiana wyrażeń na imiesłowy przymiotnikowe i poprawne ich zapisywanie. (ćw. 1., s. 55)
4. Tworzenie imiesłowów przymiotnikowych od podanych czasowników. (ćw. 2., s. 55)
5. Omówienie przypadków rozdzielnego zapisu nie z imiesłowami przymiotnikowymi (ćw. 4., s. 55)
6. Układanie dialogów z użyciem imiesłowów przymiotnikowych i przysłówkowych. (ćw. 5., s. 56)
7. Uzupełnianie zdań imiesłowami przysłówkowymi. (ćw. 6. i 7., s. 56)
8. Utrwalanie poprawnej pisowni partykuły nie z imiesłowami przymiotnikowymi i przysłówkowymi. (ćw. 8., s. 56):
a. Milczące dyktando: uczniowie klaszczą jeden raz, słysząc wyraz, który z partykułą "nie" pisze się łącznie, a dwa razy – gdy dane słowo należałoby zapisać oddzielnie.
9. Czas na ćwiczenia: "Ćwiczenia do języka polskiego" s. 73-74, ćw. 1, 2, 4, 6
10. Aktywne zakończenie:
a. Sprawdź się: https://wordwall.net/pl/resource/23450274/polski/pisownia-nie-z-imies%c5%82owami
😀 to już wszystko na dzisiaj :) do zobaczenia na następnej lekcji!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz