środa, 29 listopada 2023

30.11.2023r.  


Temat: Życie takie jest – czasem dobre, czasem złe – sprawdzamy, co pamiętamy.


Podręcznik s. 115-120


Cele:

1. Przedstawiam utwory poznane w rozdziale i ich problematykę 

2. Wyjaśniam i stosuję poznane terminy i pojęcia 

3. Rozwiązuję test sprawdzający wiedzę i umiejętności 

4. Oceniam swoją wiedzę i umiejętności 

5. Czytam tekst ze zrozumieniem 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Zapowiedzenie sprawdzianu: 5.12.2023r. 

        b. Kryteria sukcesu: 




2. Przypomnienie, czego dotyczyły lekcje z rozdziału 2. podręcznika. (Podsumowanie):

I.  RENESANS: https://wordwall.net/pl/resource/10454219/polski/renesans

II. KOCHANOWSKI:

https://wordwall.net/pl/resource/11309336/jan-kochanowski

https://wordwall.net/pl/resource/6568226/kochanowski-podsumowanie

https://wordwall.net/pl/resource/6953562/polski/jan-kochanowski

III. ARCHAIZMY:

https://wordwall.net/pl/resource/8148568/polski/zrozumie%c4%87-archaizmy

https://wordwall.net/pl/resource/28375803/polski/archaizmy-w-przys%c5%82owiach-%c4%87wiczenia-klasa-7

https://wordwall.net/pl/resource/60738765/archaizmy-szybkie-%C4%87wiczenie

https://wordwall.net/pl/resource/26165647/archaizmy-w-tw%C3%B3rczo%C5%9Bci-jana-kochanowskiego

https://wordwall.net/pl/resource/63572688/archaizmy-pie%C5%9B%C5%84-%C5%9Bwi%C4%99toja%C5%84ska-o-sob%C3%B3tce

IV. CZĘŚCI ZDANIA I ZWIĄZKI WYRAZOWE:

https://wordwall.net/pl/resource/7805659/cz%C4%99%C5%9Bci-zdania

https://wordwall.net/pl/resource/14264908/polski/zwi%c4%85zki-wyrazowe

https://wordwall.net/pl/resource/913892/polski/cz%c4%99%c5%9bci-zdania

https://wordwall.net/pl/resource/2043392/polski/cz%c4%99%c5%9bci-zdania-klasa-7

V. WYPOWIEDZENIA

https://wordwall.net/pl/resource/11036692/polski/wypowiedzenia

https://wordwall.net/pl/resource/36992430/polski/typy-wypowiedze%c5%84-zd-poj-rozwini%c4%99te-i-nierozwini%c4%99te-zd

https://wordwall.net/pl/resource/348668/polski/zdania-z%c5%82o%c5%bcone-wsp%c3%b3%c5%82rz%c4%99dnie

https://wordwall.net/pl/resource/2710216/polski/zdania-z%c5%82o%c5%bcone-wsp%c3%b3%c5%82rz%c4%99dnie-i-podrz%c4%99dnie

https://wordwall.net/pl/resource/2666091/zdania-wsp%C3%B3%C5%82rz%C4%99dnie-z%C5%82o%C5%BCone

VI. OPIS DZIEŁA SZTUKI

https://learningapps.org/24935536

https://learningapps.org/19596576


3. Odczytanie fragmentu tekstu Krzysztofa Szymborskiego Jak być szczęśliwym? (Sprawdź, czy potrafisz, s. 117) 

4. Rozmowa na temat przeczytanego tekstu i praca w zespołach nad wykonaniem testu. (ćw. 1.–7., s. 118) 

5. Sprawdzenie poprawności wykonania testu w zespołach. 

6. Odczytanie fragmentu powieści Clare Furniss Rok Szczura. (Sprawdź, czy potrafisz, s. 119) 

7. Rozmowa na temat przeczytanego tekstu i wyjaśnienie wątpliwości. 

8. Samodzielne wykonywanie zadań przez uczniów. (ćw. 8.–15., s. 120) 

9. Sprawdzenie poprawności wykonania zadań. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...