poniedziałek, 11 grudnia 2023

12.12.2023r. 


Temat: Wędrówka z duchami.


Cele:

1. Wskazuję w utworze elementy realistyczne i fantastyczne, określa funkcję elementów fantastycznych 

2. Opisuję duchy i reakcje bohatera na to, co one przedstawiają.

3. Rozumiem wymowę utworu.


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Dokończ zdania: Gdybym był duchem i miał moc ostrzegania i dawania rad, to zawędrowałbym do ...... aby ......


2. Rozmowa na temat postaci w lekturze:

        a. Podzielcie postaci występujące w lekturze na dwie grupy: postacie realistyczne (prawdopodobne) / postacie fantastyczne (nieprawdopodobne) - do każdej grupy wpiszcie odpowiednie imiona/nazwy

        b. Spójrzcie na postaci fantastyczne pojawiające się w lekturze - możemy je podzielić na dwie grupy. W jaki sposób? Dlaczego jedna z postaci wyróżnia się?




  • Rady, ważne cytaty: obowiązkiem każdego człowieka jest dążenie do tego, ażeby jego dusza jednoczyła się z duszą bliźnich i pozostawała w braterskiej z nimi łączności przez cały czas wędrówki ziemskiej.

  • "Powinienem był interesować się całą ludzkością, postawić sobie za cel okazywanie ludziom dobroci, współczucia, wyrozumiałości".

  • "Dobro jest celem wszelkiego istnienia".

2. Kto odwiedził Scrooge'a w wigilijną noc? Przyjrzyjmy się trzem duchom: 

        a. Karta pracy: 



ODWIEDZINY PIERWSZEGO DUCHA:



Zanotujcie w zeszycie: 

* jaki był cel tej wizyty?

*jaka nauka z niej płynęła? 


ODWIEDZINY DRUGIEGO DUCHA:


Zanotujcie w zeszycie: 

* jaki był cel tej wizyty?

*jaka nauka z niej płynęła? 


ODWIEDZINY TRZECIEGO DUCHA:



Zanotujcie w zeszycie: 

* jaki był cel tej wizyty?

*jaka nauka z niej płynęła? 


😀 to już wszystko na dzisiaj! Do zobaczenia na następnej lekcji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...