poniedziałek, 22 stycznia 2024

 23.01.2024r.


Temat: Wędrówka po planetach. 


1. Opowiadam o planetach odwiedzanych przez bohatera lektury. 

2. Omawiam różne znaczenia słowa "podróż". 

3. Poznaję nowy topos literacki.

4. Opowiadam o znaczeniu podróży bohatera lektury. 

5. Porządkuję informacje o świecie dorosłych i świecie dzieci. 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Układamy planety we właściwej kolejności: https://learningapps.org/view2925472


2. Poznajemy planety odwiedzone przez Małego Księcia:

        a. Karta pracy



        b. Podróż - czym jest? Stwórzcie notatkę: 

            * znaczenie dosłowne
            * znaczenie metaforyczne 

        c. Ważny topos:

HOMO VIATOR - z łac. podróżny, pielgrzym. To topos oznaczający człowieka w drodze, podróżnika, tułacza, który szuka swojego miejsca, do czegoś dąży, czegoś szuka. 

        d. Z jakim innym podróżnikiem możemy zestawić los Małego Księcia? 
        
        e. Dlaczego Mały Książę postanowił wyruszyć w swoją podróż? Zapiszcie notatkę w formie mapy myśli. 

        f. Czy Mały Książę podjął dobrą decyzję? Czego nauczył się w trakcie wędrówki? 

        g. Czy zauważasz opisane postawy na różnych planetach we współczesnym świecie?


3. Świat dorosłych a świat dzieci:


        b. Narysujcie tabelkę i uzupełnijcie ją w taki sposób, by uwypuklić różnice:




        c. Z czego wynikają te różnice?
    
        d. Dlaczego na ten sam obraz patrzymy zupełnie inaczej w zależności od wieku?

        e. Napiszcie w zeszycie kilka rad dla dorosłych, jak mogą "ocalić w sobie dziecko".

        f. Czy zdalibyście test narratora? Kim jesteście według testu - dorosłymi czy dziećmi? 

        g. Jakim dorosłym stał się narrator? 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...