23.01.2024r.
Temat: Wędrówka po planetach.
1. Opowiadam o planetach odwiedzanych przez bohatera lektury.
2. Omawiam różne znaczenia słowa "podróż".
3. Poznaję nowy topos literacki.
4. Opowiadam o znaczeniu podróży bohatera lektury.
5. Porządkuję informacje o świecie dorosłych i świecie dzieci.
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Układamy planety we właściwej kolejności: https://learningapps.org/view2925472
2. Poznajemy planety odwiedzone przez Małego Księcia:
a. Karta pracy
b. Podróż - czym jest? Stwórzcie notatkę:
* znaczenie dosłowne
* znaczenie metaforyczne
c. Ważny topos:
HOMO VIATOR - z łac. podróżny, pielgrzym. To topos oznaczający człowieka w drodze, podróżnika, tułacza, który szuka swojego miejsca, do czegoś dąży, czegoś szuka.
d. Z jakim innym podróżnikiem możemy zestawić los Małego Księcia?
e. Dlaczego Mały Książę postanowił wyruszyć w swoją podróż? Zapiszcie notatkę w formie mapy myśli.
f. Czy Mały Książę podjął dobrą decyzję? Czego nauczył się w trakcie wędrówki?
g. Czy zauważasz opisane postawy na różnych planetach we współczesnym świecie?
3. Świat dorosłych a świat dzieci:
a. Czym różnią się te światy? https://wordwall.net/pl/resource/6405605/doro%C5%9Bli-i-dzieci-ma%C5%82y-ksi%C4%85%C5%BC%C4%99
b. Narysujcie tabelkę i uzupełnijcie ją w taki sposób, by uwypuklić różnice:
c. Z czego wynikają te różnice?
d. Dlaczego na ten sam obraz patrzymy zupełnie inaczej w zależności od wieku?
e. Napiszcie w zeszycie kilka rad dla dorosłych, jak mogą "ocalić w sobie dziecko".
f. Czy zdalibyście test narratora? Kim jesteście według testu - dorosłymi czy dziećmi?
g. Jakim dorosłym stał się narrator?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz