11.09.2023r.
Temat: Starożytność czy antyk?
Podręcznik s. 14-17
Cele:
1. Wyszukuję w tekście potrzebne informacje
2. Biorę udział w dyskusji, rzeczowo uzasadniając własne zdanie
3. Rzetelnie korzystam z podanych informacji
4. Pogłębiam swoją wiedzę z języka polskiego
1. Aktywne wprowadzenie:
a. Wyobraź sobie, że żyjesz w czasach starożytnych. Jak mogłoby wtedy wyglądać Twoje życie, Twoja codzienność? Jakie czynności zajmowałyby Ci czas?
2. Odczytanie notki informującej o czasach starożytnych. (Czasy starożytne, s. 14)
3. Zwrócenie uwagi na różnice znaczeniowe nazw starożytność i antyk. (Co oznaczają nazwy starożytność i antyk?, s. 14)
4. Wierzenia ludzi żyjących w starożytności. (Co wiemy o wierzeniach ludzi żyjących w starożytności?, s. 14)
5. Omówienie, co zawdzięczamy starożytnym. (Co zawdzięczamy ludziom żyjącym w starożytności?, s. 15)
6. Filozofia i nauka starożytnych. (Filozofia i nauka, s. 15):
a. Trzy ważne prądy filozoficzne:
STOICYZM - równowaga duchowa, panowanie nad emocjami, trzeźwość umysłu w trudnych sytuacjach
EPIKUREIZM - cieszenie się życiem i każdą jego chwilą
SCEPTYCYZM - zwątpienie w możliwość poznania prawdy, niechęć do wydania sądów
7. Scharakteryzowanie cech sztuki antycznej. (Sztuka antyczna, s. 16)
8. Wyjaśnienie, które z osiągnięć starożytności można uznać za najbardziej przydatne i ciekawe. (ćw. 1., s. 17)
9. Zadanie pracy domowej. (ćw. 2., s. 17)
10. Aktywne zakończenie:
a. Przygotowujemy mapę mentalną - z wykorzystaniem schematów, rysunków, haseł, zwrotów, symboli informacji o starożytności.
b. Sprawdź się: https://wordwall.net/pl/resource/21378090/polski/czasy-staro%c5%bcytne
c. https://wordwall.net/pl/resource/4104326/podr%C3%B3%C5%BC-w-czasy-staro%C5%BCytne
😍 to już wszystko na dzisiaj! Do zobaczenia na następnej lekcji!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz