wtorek, 5 września 2023

6.09.2023r. 


Temat: Wielka i niezłomna Atena.


Podręcznik s. 18-20


Cele:

1. Rozpoznaję symbol w przeczytanym tekście literackim 

2. Określam tematykę utworu 

3. Interpretuję obraz nawiązujący do tekstu literackiego 

4. Gromadzę materiał potrzebny do stworzenia wypowiedzi pisemnej 

5. Tworzę wypowiedź na podany temat 

6. Biorę udział w dyskusji 

7. Rozwijam umiejętność krytycznego myślenia 


1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz, s. 18) 

2. Zapoznanie się z fragmentem Mitologii Jana Parandowskiego oraz wyjaśnieniami trudniejszych wyrazów. 

3. Sformułowanie tematu przeczytanego tekstu. (ćw. 1., s. 19):

        a. Przygotujcie w zeszycie krótką notkę dotyczącą tematyki przeczytanego tekstu. 

        b. Spójrzcie na reprodukcję obrazu Gustawa Klimta "Atena Pallas"

        c. Jakie są Wasze wrażenia? Wskażcie rozwiązania, które przykuły Waszą uwagę. Spróbujcie wyjaśnić, w jaki sposób obraz nawiązuje do tekstu Jana Parandowskiego. 

        d. Opis dzieła - przygotujcie opis dzieła malarskiego. Możecie skorzystać z pomocniczych wyrażeń:

• Na pierwszym planie widzimy... 

• Tło obrazu... 

• Atena ma na głowie... 

• Ciało bogini okrywa... 

• Lewa ręka... 

• Oczy kobiety... 

• Wyraz twarzy... 

• Kolorystyka dzieła jest...


4. Wymienienie imion bogów olimpijskich i dziedzin, którym patronowali. (ćw. 2., s. 19) 

5. Przypomnienie definicji mitu i mitologii. (Przypomnienie, s. 19) 

6. Charakterystyka Ateny. Omówienie jej przydomków i przypisywanych atrybutów. (ćw. 3. i 4., s. 19):

        a. Stwórzcie mapę mentalną z przydomkami i ich znaczeniami. 


7. Rozmowa na temat uczuć wywołanych odbiorem historii o rywalizacji Ateny i Arachne. (ćw. 5., s. 19) 

8. Dyskusja na temat przyznawania się do błędów. (ćw. 6., s. 19) 

9. Omówienie skutków niekontrolowanego okazywania gniewu. (ćw. 7., s. 19) 

 10. Wyrażenie opinii na temat podejmowania decyzji pod wpływem uczuć. (ćw. 8., s. 20) 

 11. Wyjaśnienie wskazanych symboli. (ćw. 10., s. 20):

        a. Zapoznanie z definicją symbolu

        b. Zastanówcie się, czego symbolem może być:

            * jabłko: https://www.bryk.pl/slowniki/slownik-symboli-literackich/101591-jablko

            * wąż: https://www.bryk.pl/slowniki/slownik-symboli-literackich/101691-waz

        c. Na podstawie naszych rozmów i słownika symboli stwórzcie dwie mapy myśli z symboliką jabłka i węża


 12. Aktywne zakończenie. (ćw. 11., s. 20):

        a. Sprawdź się: https://wordwall.net/resource/12774218/atena


😍 to już wszystko na dzisiaj! Do zobaczenia na następnej lekcji. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...