6.11.2023r.
Temat: Czy fraszki są lekkie jak piórka?
Podręcznik s. 77
Cele:
1. Podaję cechy fraszki
2. Omawiam zagadnienia egzystencjalne i moralne obecne w tekstach
3. Oceniam wartości estetyczne omawianych tekstów literackich
4. Wskazuję środki stylistyczne i określa ich funkcje
5. Formułuję własne opinie
1. Aktywne wprowadzenie. (Zanim przeczytasz, s. 77):
a. Zapiszcie w zeszycie hasło lub zdanie, które mogłoby być Waszym życiowym mottem.
b. Czym są memy? Czy lubicie tę formę przekazu? Jeśli tak - dlaczego?
2. Zapoznanie się z wierszami Jana Sztaudyngera Piórka.
3. Omówienie poznanych utworów Jana Sztaudyngera. (ćw. 1.–4., s. 77):
a. Wypiszcie w formie mapy myśli, jakie cechy fraszki możemy dostrzec w utworach Sztaudyngera.
b. Jakie prawdy życiowe zostały przedstawione w utworach?
c. Jaki obraz człowieka wyłania się z tych utworów?
d. Zapiszcie w zeszycie, do jakich związków frazeologicznych nawiązują utwory "Głos w telefonie" oraz "Lustro".
e. Jakie są fraszki Sztaudyngera? Wymieńcie jak najwięcej przymiotników.
f. Jakie jest znaczenie tych utworów?
4. Wskazywanie cech fraszki. (ćw. 5., s. 77)
6. Aktywne zakończenie:
a. Jeśli chcecie spróbować stworzyć własny mem, który odda treść utworów Jana Sztaudyngera - wejdźcie na stronę: https://www.iloveimg.com/pl/generator-memow. Gotowy mem prześlijcie mi przez Teams :)
b. Dla inspiracji inne jego utwory:
Inaczej się przygląda kwiatom.
Gdy je ciągniemy za włosy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz