poniedziałek, 6 maja 2024

 7.05.2024r.


Temat: W scenerii baśniowej, w czasie legendarnymNiezwykłość świata przedstawionego w „Balladynie” Juliusza Słowackiego.


Cele:

1. Poznaję, czym jest tragedia.   

2. Opowiadam o czasie i miejscu akcji w dramacie.

3. Wskazuję elementy baśniowe, legendarne i historyczne w lekturze. 

4. Określam podstawy niezwykłości świata stworzonego przez Słowackiego. 


1. Określamy czas i miejsce akcji w dramacie:

        a. Kiedy i gdzie dzieją się wydarzenia ukazane w utworze? 

        b. Z jakimi historycznymi wydarzeniami kojarzy Wam się ta miejscowość? 




        c. Co wiemy o jeziorze Gopło? 

        d. Jaka jest przestrzeń opisana przez Słowackiego? 

        e. Co decyduje o niezwykłości i cudowności świata przedstawionego?


2. Bohaterowie:

        a. https://wordwall.net/pl/resource/1978520/balladyna-postacie

        b. Wklejka: 



        c. Czy postacie fantastyczne wpływają na świat rzeczywisty? Uzasadnijcie odpowiedź. 

        d. Określamy relacje rodzinne:

            * W jaki sposób Wdowa traktowała swoje córki?

            * Jak siostry traktują siebie nawzajem?

            * Jaki stosunek do matki ma Alina, a jaki - Balladyna? 


 3. Świat dramatu:

        a. Karta pracy 



4. Symbolika w dramacie:

        a. Karta pracy:



    
        b. Symbolika na plakatach - interpretacja grafik:






W jaki sposób elementy graficzne na plakatach wiążą się z utworem? 


5. Słowacki - mistrz słowa:
        
        a. Karta pracy:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...