4.01.2024r.
Temat: Ignacy Krasicki – dobry znajomy?
Podręcznik s. 148-149
Cele:
1. Rozpoznaję cechy typowe dla epiki w bajkach i satyrze
2. Wymieniam cechy gatunkowe bajki i satyry
3. Utrwalam wiedzę dotyczącą twórczości Ignacego Krasickiego, interpretuję dzieła w kontekstach historycznoliterackim i biograficznym
4. Omawiam satyryczny charakter ilustracji
5. Gromadzę i porządkuję materiał rzeczowy potrzebny do opracowania wypowiedzi
1. Aktywne wprowadzenie:
a. https://youtu.be/eI-LflU-sIQ
b. https://youtu.be/t62laJjMqmU
c. Jak wiele dzieł stworzył Krasicki? Odpowiedź znajdziecie tutaj: http://krasicki.kulturalna.com/g-1.html
d. Sprawdź się: https://view.genial.ly/5ed16e5d67693c1203b0c21f/learning-experience-challenges-ignacy-krasicki-quiz
2. Zapoznanie uczniów z graficzną notatką podsumowującą wiadomości na temat utworów I. Krasickiego. (Co już wiemy o twórczości Ignacego Krasickiego?, s. 148):
a. Przeczytaj cytaty – morały z utworów Ignacego Krasickiego i wyjaśnij ich sens własnymi słowami.
Próżny żal, jak mówią, po szkodzie.(Żona modna)
Co mi dała natura, wypełniam to wiernie. Lepiej krótko, a dobrze, niż długo, a miernie.
(Słowik i szczygieł II)
Wiesz, dlaczego dzwon głośny? Bo wewnątrz jest próżny.
(Mądry i głupi)
Najciężej zacząć, pójdzie się dalej.
(Wilczek)
b. W jaki sposób biskup Krasicki realizował w swojej twórczości hasło uczyć, bawiąc? Podaj odpowiednie przykłady.
c. Jakie tematy pisarz poruszał w swojej twórczości? Opracuj listę motywów, które występują w bajkach i poznanej satyrze.
3. Gry dydaktyczne wykorzystujące materiał z podręcznika. (Co już wiemy o twórczości Ignacego Krasickiego?, s. 148):
a. Krzyżówka
4. Interpretacja wybranych cytatów z utworów I. Krasickiego, syntetyczne ujęcie problemów poruszanych w bajkach i satyrze. (ćw. 1., s. 148; 4.–6., s. 149)
5. Aktywne zakończenie. (ćw. 2., s. 149):
a. https://learningapps.org/973515
😀 to już wszystko na dzisiaj! Do zobaczenia na następnej lekcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz