środa, 24 kwietnia 2024

 25.04.2024r. 


Temat: Reklama pod kontrolą.


Podręcznik s. 282-285


Cele:

1. Wyszukuję potrzebne informacje

2. Interpretuję teksty ikoniczne 

3. Odnajduję w reklamach nawiązania do tradycyjnych wątków literackich i kulturowych 

4. Odczytuję znaczenie wyrazu na podstawie jego budowy

5. Dostrzegam zróżnicowanie słownictwa 

6. Gromadzę i porządkuję materiał 

7. Przeprowadzam wnioskowanie 

8. Rozpoznaję środki manipulacji i perswazji w reklamach, określa ich funkcje 

9. Przeciwstawiam manipulacji językowej etykę słowa 


1. Aktywne wprowadzenie:

        a. Spójrzcie na schemat komunikacyjny według Jakobsona - każda reklama opiera się takim schemacie:


        b. Przypominajka: czym są perswazja i manipulacja? 

        c. Ciekawostki ze świata reklam:

Każdego roku na całym świecie na reklamę wydaje się ponad 500 miliardów dolarów.

Do 65 roku życia człowiek ogląda średnio 2 miliony filmów reklamowych.Do 65 roku życia człowiek ogląda średnio 2 miliony filmów reklamowych.

Przeciętne dziecko ogląda średnio 40 000 telewizyjnych spotów reklamowych rocznie. To ponad 100 spotów dziennie.

Reklama wyrobów dziecięcych jest nastawiona na tak zwany „czynnik marudzenia” (nag factor). Zachęca ona dzieci do kupienia określonych produktów, które rzekomo uczynią je fajniejszymi i popularniejszymi wśród rówieśników. 

Według badań, nastolatki muszą poprosić rodziców o kupienie znanej z reklamy rzeczy średnio 9 razy, zanim ci poddadzą się i zgodzą na zakup.


2. Ustalenie definicji tekstu reklamowego oraz wskazanie typów reklam i celów, jakim służą. (Teksty reklamowe, s. 282; ćw. 7., s. 285):

        a. Obejrzyj dwie reklamy, a następnie zastanów się nad tym, jakie związki frazeologiczne wykorzystano w tym tekście reklamowym. 

        I.  https://youtu.be/2OBZaFuZHgw

        II. https://youtu.be/CuN6LrqZqIM


        b. Zastanów się, dlaczego ta reklama wzbudziła tak wielkie zainteresowanie w mediach? Jakie elementy reklamy wpłynęły na jej popularność? https://youtu.be/tU5Rnd-HM6A


3. Przypomnienie, czym się różni perswazja od manipulacji. 

4. Gromadzenie wiadomości na temat sposobów perswazji stosowanych w reklamie. (Sposoby nakłaniania w reklamie, s. 282 –283) 

5. Kształcenie umiejętności świadomego obcowania z reklamą. (ćw. 1.–10., s. 284–285) 

6. Projekt Bądźmy eko... (ćw. 11., s. 285)

7. Aktywne zakończenie:

        a. Hasła reklamowe: https://wordwall.net/pl/resource/283069/has%c5%82a-reklamowe

        b. https://zpe.gov.pl/a/interaktywne-cwiczenia-multimedialne/D193ztI2R


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

12.06.2024r.   Temat: Różne odmiany polszczyzny. Podręcznik s. 334-335 Cele:  1. Rozpoznaję słownictwo ogólnonarodowe i słownictwo o ogranic...